Rok szkolny 2017/2018

Czwarte klasy w Rzeczce

W dniach 16-17 maja 2018r. klasy IV d i IV e pojechały na wycieczkę do Rzeczki.  Najpierw  szlakiem kompleksu Riese pojechaliśmy do Włodarza. Pomimo niskiej temperatury wewnątrz, ciemności i pływania łodziami po zalanej części kompleksu, nikt się nie bał, ale, choć podekscytowani, to  z ulgą powitaliśmy słońce po wyjściu na zewnątrz. Stamtąd  udaliśmy się do podziemnego miasta Osówka, które należy również do tegoż kompleksu. Mimo powagi miejsca przewodnik chwilami rozbawiał nas anegdotami do łez. Po wyjściu zauważyliśmy sklep z pamiątkami, gdzie spędziliśmy sporo czasu. Z Osówki udaliśmy się już do Rzeczki, gdzie mieliśmy nocować. Kiedy wysiedliśmy na niepozornym parkingu, nikt się nie spodziewał, że przed nami prawdziwa wspinaczka, by dotrzeć do schroniska „Pod orłem”. Ale w końcu wszystkim się to udało i po zakwaterowaniu zjedliśmy pyszny obiad. Potem był czas na gry i zabawy ruchowe na terenie schroniska, by wieczorem przy ognisku usmażyć pyszne kiełbaski. Po ognisku zorganizowaliśmy pidżama-party, na którym świetnie się bawiliśmy przy muzyce. Zabawa była tak udana, ze niektórzy mieli duże problemy, by zasnąć.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do nieczynnej kopalni węgla w Nowej Rudzie. Tam czekała nas niespodzianka- zabawa w agentów! Dostaliśmy mapę i wędrując po kopalni musieliśmy rozwiązać wiele zagadek i wykonać różnorodne zadania. Za każde dostawaliśmy węgielki, które na końcu zabawy skarbnik wymienił nam na urocze pamiątki- wagoniki z węglem i napisem Nowa Ruda. Zmęczeni i wymazani węglem zwiedziliśmy muzeum, w którym mogliśmy uporządkować  swoją wiedzę na temat powstania złóż węgla i pracy górników. Wygłodniali udaliśmy się do Mc Donaldsa, by uzupełnić stracone w kopalni kalorie. Szczęśliwi wróciliśmy do Strzegomia zadziwiając rodziców naszymi brudnymi, ale uśmiechniętymi buziami. To była udana wycieczka i czekamy już na następną.

Z przyrodą nie na bakier!

W ubiegłym tygodniu uczniowie naszej Szkoły wybrali się na wycieczkę do Nowoczesnego Obiektu Edukacyjnego we Wrocławiu. Atrakcje Humanitarium dostarczyły naszym młodym odkrywcom zarówno sporej dawki wiedzy jak i dobrej zabawy. Obecna wystawa edukacyjna poświęcona jest odnawialnym źródłom energii, a wszystkie eksponaty, doświadczenia naukowe i quizy na temat wiedzy przyrodniczej rozbudziły tym większe zainteresowanie naszych uczniów. Pod opieką przewodników dzieci mogły w sposób empiryczny doświadczyć naukowych nowinek i zaspokoić wszelkie kwestie z nimi związane. Co więcej, wzięliśmy udział także w warsztatach w laboratorium chemicznym, gdzie podzieleni na grupy uczniowie pod opieką naukowca własnoręcznie wykonały glicerynowe stworki w dowolnych kształtach i kolorach, które po wykonanej pracy mogły zabrać do domów.

Opiekunowie wyjazdu: p. Anna Ćwik, p. Agnieszka Szklarek i p. Franciszek Gołębiowski

Rok szkolny 2016/2017

Pierwszy dzień wiosny w Teatrze Animacji

Dnia 21 marca, pierwszego dnia wiosny, dzieci z oddziału przedszkolnego „Oa” i uczniowie klasy 2e uczestniczyli w wycieczce autokarowej do ZDROJOWEGO TEATRU ANIMACJI w CIEPLICACH. Celem wycieczki było obejrzenie spektaklu „Przygody Koziołka Matołka”, rozbudzenie zainteresowań teatralnych dzieci, udział w warsztatach aktorskich, uczenie się kultury odbioru sztuki. Tytułowy bohater wyrusza w drogę do mitycznego Pacanowa, gdzie kują kozy. Przemierzając świat, odwiedza egzotyczne kraje i przeżywa wiele ciekawych przygód – groźnych, śmiesznych i pouczających. Ulubieniec dzieci – łatwowierny Matołek dzięki swoim przyjaciołom zawsze wychodzi z opresji. Dobry rytm, wpadające w ucho piosenki i świetna animacja lalek, to niewątpliwe atuty spektaklu. Pierwsza wizyta w prawdziwym teatrze była dla dzieci ogromnym przeżyciem. Po spektaklu z uśmiechem na twarzy i głową pełną wrażeń grupy udały się na poczęstunek.

Dorota Hojer, Kornelia Budiukin

W Myśliborzu

Dnia 17 X 2016r. uczniowie z klasy III b, III d uczestniczyli w wycieczce do Myśliborza. W Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa "Salamandra" brały udział w ciekawych zajęciach edukacyjnych. W sali laboratoryjnej wykonały doświadczenie pokazujące, w jaki sposób powstają wulkany. Następnie malowały na folii wybrane przez siebie obrazki. Na zakończenie zajęć wyruszyły w teren, gdzie rozpoznawały różne gatunki drzew. Uczniowie z klas trzecich podczas zajęć edukacyjnych wykazali się dużą aktywnością i pomysłowością.

Klasa II c żegnała lato

Żegnając mijające lato, kl.IIc wybrała się na wycieczkę do Muzeum Techniki i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. Wycieczka rozpoczęła się zbiórką na stacji PKP w Strzegomiu. Do Jaworzyny pojechaliśmy szynobusem. Ależ była frajda!!! W Jaworzynie Śląskiej oglądaliśmy dworzec PKP, gdzie mogliśmy doświadczyć  pisma Braiile’a, którym był opisany plan poruszania się po dworcu. Dotarliśmy do Muzeum Kolejnictwa, a tam czekały na nas wspaniałe przeżycia: zwiedzanie  starych parowozów, wagonów, zbiorów czapek kolejarskich, biletów PKP, starych telefonów, pojazdów, dawnych urządzeń domowych, zabawa przy ruchomej makiecie pociągów, przejazd wagonem ciągniętym przez najstarszą ciuchcię w Muzeum oraz bardzo ciekawa lekcja muzealna, podczas której robiliśmy doświadczenia z poruszająca się lokomotywą parową, czytaliśmy i interpretowaliśmy wiersz J.Tuwima ,,Lokomotywa”, do której wykonywaliśmy rysunki.

A potem….znowu powrót do Strzegomia szynobusem .

To była baaardzo udana wycieczka!

Klasa IIc i wychowawczyni U. Cebula

ROK SZKOLNY 2015/2016

Poszukiwacze ametystów z PSP nr 4

Jak cenne mogą być minerały, przekonali się uczniowie klasy 4a i 4c, którzy 18 maja 2016r uczestniczyli w wycieczce do Szklarskiej Poręby. Już po raz drugi w tym roku szkolnym czwarte klasy wyruszyły śladami fauny i flory Karkonoszy. Tym razem gościli w Karkonoskim Centrum Edukacji Ekologicznej. Pogoda sprzyjała pieszym wędrówkom, dlatego pod opieką dwóch przewodniczek z  KCEE oraz swoich nauczycieli cała grupa udała się w na poszukiwanie minerałów. Uczniowie okazali się wytrawnymi zbieraczami. Każdy znalazł wspaniałe okazy ametystów, które mógł zabrać do domu. W ten sposób niektórzy powiększyli, a inni zapoczątkowali swoje kolekcje kamieni półszlachetnych. I co najważniejsze każdy uczeń zrozumiał, że o wartości znaleziska nie zawsze świadczy cena rynkowa.

W NOWEJ RUDZIE

Ależ to była superwycieczka!!! Dopisała nam pogoda, humory i apetyt! W kopalni w Nowej Rudzie czekało na nas wiele atrakcji: wspaniałe i tajemnicze podziemne korytarze, ciekawe narzędzia pracy górników, kopalniane wybuchy, odgłosy pracy górników, dźwięki alarmów i sygnałów, ekspozycje ciężkiej pracy ludzi dorosłych, dzieci i koni w podziemiach kopalni oraz.... nieco nas straszący Skarbnik. Była więc nie tylko nauka, ale i dreszczyk emocji! A potem wspaniała przejażdżka podziemną kolejką. W Muzeum Górnictwa zapoznaliśmy się z procesem powstawania węgla, przedmiotami, które pomagały górnikom w ich codziennej i niebezpiecznej pracy. Na zakończenie naszej wycieczki było ognisko, pyszna kiełbaska i oczywiście... zakup pamiątek! To był bardzo udany wyjazd

Kl. Ic i IIIa z wychowawczyniami

Wycieczka do Kudowy

20.04.2016 37 uczniów z  klas Vc, IV c, Va, i IVb wyruszyło na dwudniową wycieczkę do Kudowy Zdrój. Najpierw udaliśmy się do Wambierzyc, gdzie zwiedzaliśmy Sanktuarium, ruchomą szopkę oraz skansen z mini ZOO. Następnym punktem w planie wycieczki była Kaplica Czaszek w Czermnej. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, gdy przewodnik opowiadał historię powstania tego niezwykłego miejsca. Po wyjściu z kaplicy mieliśmy ruszyć w drogę, ale trafiliśmy na sklep z pamiątkami. Oj, działo się wiele. Pani kierownik musiała nas troszeczkę zdyscyplinować, bo nie zdążylibyśmy na inne atrakcje. Po małych zakupach ruszyliśmy do miejsca, gdzie mieliśmy spać. Autokar zatrzymał się przed białym budynkiem, ze stawem, wielkim ogrodem. Okazało się, że jesteśmy na miejscu. Ruszyliśmy do wyznaczonych pokoi. Mieliśmy chwilkę czasu, żeby przebrać się w stroje, bo kolejne punkty naszej wyprawy to park zdrojowy i Aquapark. Nauczyciele, którzy pojechali z nami myśleli, że po półtoragodzinnej zabawie w wodzie będziemy mieli troszkę mniej energii, ale tak nie było... Pierwszy dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, rozgrywkami w piłkę plażową, oraz nocnymi pogaduszkami do 1 w nocy.

21.04 pobudka, śniadanie i wykwaterowanie. Zadowoleni wsiedliśmy do autokaru i niespodzianka. Musieliśmy wysiąść, ponieważ pani Agnieszka powiedziała, że do uzdrowiska idziemy pieszo, miny nam zrzedły. Po 30 minutach dotarliśmy na miejsce, ale to nie był koniec. Przed nami jeszcze 800 m do eko - centrum, gdzie oglądaliśmy muzeum żaby oraz wystawę fotografii z Narodowego Parku Gór Stołowych. Niestety, musieliśmy wrócić do uzdrowiska, skąd zabrał nas pan kierowca do skansenu w Pstrążnej. W skansenie zgromadzone są zabytkowe obiekty z terenu Sudetów. Budynki mieszkalne, kuźnia wiejska czy wieża alarmowa są bogato wyposażone w oryginalne sprzęty służące niegdyś mieszkańcom tych ziem. Zmęczeni, po wspinaczkach na terenie skansenu, ruszyliśmy do Nowej Rudy na grę w kręgle. Ostatni punkt w planie wycieczki to długo wyczekiwany  McDonald. Najedzeni, w dobrych humorach, w drodze powrotnej skorzystaliśmy z opcji karaoke. Do samego Strzegomia śpiewaliśmy nasze ulubione piosenki „My Słowianie”, „Ruda”, „Mucha w samolocie”. Było super.

Uczniowie

Drugoklasiści w Kudowie

Dnia 13 października 2015 r. uczniowie klas drugich (II c oraz II e) z wychowawczyniami panią D. Staśkiewicz i M. Gzyl pojechali do Kudowy – Zdrój na wycieczkę SZLAKIEM GINĄCYCH ZAWDÓW. Podczas wycieczki uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak kiedyś wyglądała praca w gospodarstwie domowym i jak była ciężka. Każde dziecko brało udział w wyrobie masła, które następnie jadło z kromką ekologicznego chleba. Dzieci widziały również, jak kowal wykuwa podkowę. Uczniowie wykonali samodzielnie na kole garncarskim miseczkę z gliny, którą pomalowali, a następnie zabrali do domu jako pamiątkę. Pobyt w Kudowie -Zdrój zakończył się wspólnym ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Późnym popołudniem - zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Strzegomia.

Zamieszczone zdjęcia wykonali uczniowie klasy II c.

1 października 2014r. klasy Ic i Ie pojechały na swoją pierwszą szkolną wycieczkę do Wrocławia. Najpierw w Humanitarium dzieci zwiedziły wystawę pt. „Szkiełko i oko-tajemnice optyki”. Dzięki zabawom edukacyjnym mogły zbadać, jak oko reaguje na złudzenia optyczne oraz sprawdzić swój refleks w „obłędnym” pokoju. Następnie wzięły udział  warsztatach tematycznych poświęconych wodzie. Dowiedziały się, skąd pochodzi woda w gospodarstwach domowych i jaką drogę musi pokonać, by do nas dotrzeć. Po zakończeniu warsztatów dzieci udały się do Cukierkowni- najmniejszej fabryki słodyczy we Wrocławiu. Z wielkim zainteresowaniem obserwowały proces  powstawania wielosmakowych, kolorowych lizaków i cukierków karmelków, które wszyscy tak bardzo lubimy. Każdy mógł własnoręcznie  zrobić sobie takiego słodkiego lizaka. Wszystkie dzieci wróciły do szkoły bardzo zadowolone i uśmiechnięte.